Beste hondeneigenaren,

Als bewoonster van Almere en eigenares van 3 lieve beagles, vind ik dat het tijd wordt voor Almere om een omheind losloop terrein te krijgen. Almere is een stad met veel inwoners en dus ook veel honden. Zoals iedereen weet is daar nog al eens wat ergernis over. Gaat het niet om de hondenpoep dan is het om de loslopende honden die niet onder appel staan bij hun baas en dus maar kunnen doen en laten wat ze willen. Helaas kunnen mijn honden ook niet los lopen, want zodra ze los zijn gaan ze hun neus achterna en komen de eerste paar uur niet meer terug. Ik weet zeker dat er heel veel mede hondeneigenaren zijn, die met hetzelfde probleem kampen. Als er een omheind terrein komt heb je al een groot probleem opgelost. Voor de gemeente is het echter handiger om meerdere terreinen aan te wijzen . Als je in iedere woonwijk zoiets hebt, dan kun je als gemeente meteen stellen, dat er geen honden meer mogen loslopen in de wijk, gebeurd dat toch dan volgt er een boete. Leuk extra potje dat ook weer voor de honden gebruikt kan gaan worden! Het terrein mag niet te klein zijn anders wordt de overlast van hondenpoep te groot en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Almere zal niet de eerste gemeente zijn die omheind losloop terrein krijgt. Gemeentes zoals Hoenderloo met het mooi Leesten hondenbos, Blaricum met ‘t Harde, Soest met de Kampweg, Eindhoven met het Henri Dunantpark, Bavel met het Hooge Daalakker, Wandelbos Groenendaal in Heemstede en bij de boswachterij in Ugchelen is een ‘natte neuzen’-route uitgezet met omheind terrein. Nog mooier wordt het als je er een leuk koffiehuis of iets bij hebt met aansluitend mooie wandelroutes. Dat zal voor heel veel hondenverenigingen een leuke wandeldag worden.

Ik hoop dat jullie mij als kynologen club willen steunen en misschien ook willen helpen dit plan ten uitvoer te brengen. Ik ben inmiddels een petitie gestart en ben bij Omroep Flevoland op t.v. geweest, maar alle steun en hulp is welkom.

Onderstaand heb ik de linken toegevoegd.

http://petities.nl/petitie/omheind-losloopterrein-honden-in-almere/prominents#tabs

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/86448/petitie-voor-omheind-losloopgebied-honden