Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

puberen CC

  • Jenned

    Goedemiddag CC-liefhebbers,

    Ik heb een hele lieve mooie CC genaamd Cane, hij is nu 9 maanden oud en hij begint weer helemaal opnieuw te puberen. Dit is niet mijn eerste hond maar wel mijn eerste CC, heb me wel goed laten informeren over het ras en ben heel erg blij met hem. Mijn vraag is alleen wat nu het beste is. Hij daagt mij gewoon uit, dat doet hij door tegen me te blaffen en dan bijt hij in de bank zodat ik maar opsta en dan vlucht hij en gaat hij onder de tafel zitten. Zodra ik dan weer op de bank ga zitten gaat hij weer verder. Ik heb ook een zoontje van 11 jaar en die daagt hij natuurlijk nog meer uit. Hoe moet ik nu precies omgaan met dit gedrag, soms gaat hij best ver en dan doe ik hem in de bench. Je zou denken dat hij dan gaat janken of iets anders gaat doen om aandacht te krijgen, maar dat is niet zo, want meneer gaat lekker liggen en gaat slapen. Ik heb ook gelezen dat dit echt de pubertijd is en dat dit even duurt. Ik vind het ook niet erg, maar misschien dat iemand mij advies kan geven hoe ik hier het beste op kan reageren, want negeren heb ik ook geprobeerd maar dit helpt ook niet echt.

    Groetjes,

    Jenned

  • marielle

    Hoi Jenned,

    Ik weet hoe moeilijk het is haha

    heb zelf een jonge cane corso. Ook een geweldig lief beest, maar af en toe dan is het echt een eigenwijsje1Het enigste wat ik je als tip kan geven is; consequent zijn. Blijf herhalen en zie het nooit door de vingers.succes